Holenderski A2 moduł 3: Weekendplannen (Plany weekendowe)

To jest moduł nauki 3 z 6 w naszym sylabusie A2 z języka niderlandzkiego. Każdy moduł nauki zawiera od 6 do 8 rozdziałów.

Cele nauki:

  • Praat over veelvoorkomende weekendactiviteiten. (Rozmawiaj o typowych aktywnościach weekendowych.)
  • Integreer de toekomende tijd. (Zintegruj czasy przyszłe proste.)

lekcje (6)

A2:16 Naar een concert gaan (Idę na koncert)

Cele nauczania

  • Koop (online) kaarten voor een festival, concert, musical,... (Kup bilety (online) na festiwal, koncert, musical,...)
  • Praat over muziekinstrumenten en je favoriete genre. (Porozmawiaj o instrumentach muzycznych i swoim ulubionym gatunku.)
  • Ken de bekende festivals in je nieuwe land. (Poznaj popularne festiwale w swoim nowym kraju.)
  • Toekomende tijd (zullen, gaan) (Czas przyszły (zullen, gaan))

A2:17 Vrienden bezoeken (Odwiedzanie przyjaciół)

Cele nauczania

  • Nodig je vrienden thuis uit en ontvang ze. (Zapraszaj przyjaciół do domu i przyjmuj ich.)
  • Organiseer een dinerfeest, spelletjesavond of andere activiteit. (Zorganizuj kolację, wspólny wieczór gier lub inną aktywność.)
  • Ken de gebruikelijke avondactiviteiten in je nieuwe land. (Poznaj typowe wieczorne aktywności w nowym kraju.)
  • De reële voorwaarde (warunek rzeczywisty)

A2:18 Bezoek het platteland (Na wsi)

Cele nauczania

  • Praat over het dorp en het platteland. (Opowiedz o wsi i terenach wiejskich.)
  • Leer de namen van de boerderijdieren. (Naucz się nazw zwierząt gospodarskich.)
  • Leer over de bekendste landelijke gebieden van je gastland. (Dowiedz się o najbardziej znanych obszarach wiejskich twojego kraju gospodarza.)
  • Samengestelde zelfstandige naamwoorden (rzeczowniki złożone)
  • Onbepaalde telwoorden (veel, weinig, wat) (nieokreślone liczebniki (veel, weinig, wat, ...))

A2:19 Op de camping (Na kempingu)

Cele nauczania

  • Leer de namen van veelvoorkomende natuurlijke objecten. (Naucz się nazw powszechnych obiektów naturalnych.)
  • Navigeer met een kaart of GPS. (Nawiguj za pomocą mapy lub GPS-u.)
  • Ken de gebruikelijke gebieden om te kamperen in je nieuwe land. (Poznaj popularne regiony do uprawiania turystyki kempingowej w nowym kraju.)
  • Wederkerig voornaamwoord (elkaar, elkaars) (zaimek zwrotny (elkaar, elkaars))

A2:20 Familie-uitje naar de dierentuin (Rodzinna wycieczka do zoo)

Cele nauczania

  • Beschrijf verschillende landschappen en dieren. (Opisz różne krajobrazy i zwierzęta.)
  • Organiseer een familieactiviteit in een attractiepark. (Zorganizuj rodzinną aktywność w parku rozrywki.)
  • Leer over beroemde dierentuinen of wildgebieden in jouw gastland (Dowiedz się o słynnych ogrodach zoologicznych lub obszarach dzikiej przyrody w kraju, w którym przebywasz)
  • Onbepaalde voornaamwoorden (zoals iemand, niemand, alles) (Zaimek nieokreślony (takie jak ktoś, nikt, wszystko))
  • Zelfstandig gebruik van aanwijzende voornaamwoorden (Samodzielne użycie zaimków wskazujących)

A2:21 Op zondag een wandeling maken. (Idę na niedzielny spacer.)

Cele nauczania

  • Nodig vrienden en familie uit voor een wandeling of een klein ommetje. (Zaprasza znajomych i krewnych na wędrówkę lub krótki spacer.)
  • Woordenlijst over landschappen en wandelen. (Słownictwo dotyczące krajobrazów i wędrówek.)
  • Leer de beroemde wandelgebieden van je gastland kennen. (Poznaj słynne tereny pieszych wędrówek w kraju, w którym się znajdujesz.)
  • Zinsbouw: inversie (Budowa zdania: inwersja)