Kurs niderlandzki (program kursu)

Holenderski plan nauki oraz nagrania audio, ćwiczenia, materiały gramatyczne i słownictwo do wykorzystania podczas naszych lekcji konwersacyjnych.

    Usystematyzowane według poziomów CEFR Praktyczne i zabawne 6 modułów nauki na poziom

Zapisz się teraz!

Poziom

A1

A1:1 Groeten en afscheid (Pozdrowienia i pożegnania)

Cele nauczania

  • Basisbegroetingen en afscheidsgroeten. (Podstawowe powitania i pożegnania.)
  • Een gesprek beginnen en beëindigen. (Rozpoczynanie i kończenie rozmowy.)
  • Vraag om verduidelijking. (Poproś o wyjaśnienie.)
  • Persoonlijke voornaamwoorden (ik, jij, hij,…) (Zaimek osobowy (ik, jij, hij, …))

A1:2 Je naam zeggen (Podawanie swojego imienia)

Cele nauczania

  • Vertel je naam en vraag naar de naam van iemand anders (Podaj swoje imię i zapytaj o imię kogoś innego)
  • Titels en manieren om mensen aan te spreken. (Meneer, mevrouw,...) (Tytuły i sposoby zwracania się do ludzi. (Pan, pani,...))
  • Stel jezelf voor (Przedstaw się)
  • Het alfabet en de uitspraak (Alfabet i wymowa)

A1:3 Waar kom je vandaan? (Skąd jesteś?)

Cele nauczania

  • Vraag iemand waar ze vandaan komen (Zapytaj kogoś, skąd jest)
  • Zeg je nationaliteit (Podaj swoją narodowość)
  • Bepaalde en onbepaalde lidwoorden (de, het, een) (Określone i nieokreślone rodzajniki (de, het, een))
  • Het zelfstandig naamwoord (enkelvoud & meervoud) (Rzeczownik (liczba pojedyncza i mnoga))

A1:4 Cijfers en tellen (Liczby i liczenie)

Cele nauczania

  • Leren tellen (Naucz się liczyć)
  • Nummers van 1-100 (Liczby od 1 do 100)
  • Hoofdtelwoorden (Liczebniki główne)

A1:5 Familie (Rodzina)

Cele nauczania

  • Praat over familieleden (Mówić o członkach rodziny)
  • Beschrijf je gezinsleden (Opisz członków swojej rodziny)
  • De bezittelijke voornaamwoorden (mijn, jouw, zijn,...) (Zaimek dzierżawczy (mój, twój, jego,...))
  • Gebruik van praten, spreken, babbelen en kletsen (Użycie praten, spreken, babbelen i kletsen)

A1:6 Je leeftijd zeggen (Podawanie wieku)

Cele nauczania

  • Iemand naar zijn leeftijd vragen (Pytanie o czyjś wiek)
  • Zeg hoe oud je bent en wanneer je jarig bent (Powiedz, ile masz lat i kiedy masz urodziny)
  • Vraagwoorden (hoe, hoeveel, waar, wanneer) (Zaimek pytający (hoe, hoeveel, waar, wanneer))

A1:7 Beroepen en studies (Zawody i studia)

Cele nauczania

  • Beschrijf je beroep (Opisz swój zawód)
  • Vraag naar iemands beroep (Zapytaj o czyjś zawód)
  • Praat over studies (Porozmawiaj o nauce)
  • Vraagwoorden (wie, wat, welk(e)) (Zaimki pytające (wie, wat, welk(e)))

A1:8 Adres en contactgegevens. (Adres i dane kontaktowe.)

Cele nauczania

  • Contactgegevens vragen en geven. (Pytanie o dane kontaktowe i ich podawanie.)
  • Geven van en vragen naar adressen. (Podawanie i pytanie o adresy.)
  • Onvoltooid tegenwoordige tijd: regelmatige werkwoorden (Czas teraźniejszy niedokonany: regularne czasowniki)
  • Hoofdzinnen en ja/nee-vragen (Zdania główne i pytania tak/nie)

A1:9 Dagen van de week en dagdelen (Dni tygodnia i części dnia)

Cele nauczania

  • Leer de delen van de dag. (Naucz się części dnia.)
  • Leer de namen van de 7 dagen van de week (Naucz się nazw 7 dni tygodnia)
  • Beschrijf je wekelijkse activiteiten. (Opisz swoje tygodniowe zajęcia.)
  • Voorzetsels van tijd (in, om, op, voor,...) (Przyimki czasu (in, om, op, voor,...))

A1:10 Het weer (Pogoda)

Cele nauczania

  • Praat over het weer (Rozmawiaj o pogodzie)
  • Basis weerwoordenschat (Podstawowe słownictwo dotyczące pogody)
  • Onpersoonlijke werkwoorden (Czasowniki nieosobowe)

A1:11 Rangtelwoorden (Liczby porządkowe)

Cele nauczania

  • Leer de rangtelwoorden. (Naucz się liczb porządkowych.)
  • Rangtelwoorden (Liczebniki porządkowe)

A1:12 Seizoenen, maanden en delen van het jaar (Pory roku, miesiące i części roku)

Cele nauczania

  • Leer de seizoenen en maanden. (Naucz się pór roku i miesięcy.)
  • Beschrijf het weer in elk seizoen en elke maand. (Opisz pogodę w każdej porze roku i miesiącu.)
  • Geavanceerd: vertel wat je doet in welke maand van het jaar. (Zaawansowane: opowiedz, co robisz w każdym miesiącu roku.)
  • Toekomende tijd met 'gaan' (Przyszły czas z 'gaan')

A1:13 Hoe laat is het? De klok lezen. (Podawanie czasu i odczytywanie zegara)

Cele nauczania

  • Vraag en vertel de tijd (Pytanie i podawanie godziny)
  • Lees de klok (Odczytaj zegar)
  • Hoe zeg je de tijd? (Jak powiedzieć, która godzina?)

A1:14 Kalenderdata en feestdagen (Daty kalendarzowe i święta)

Cele nauczania

  • De basisdata en feestdagen (Podstawowe daty i święta)
  • Hoe formuleer je de datum? (Jak sformułować datę?)

A1:15 Dagelijks eten (Codzienne jedzenie)

Cele nauczania

  • Noem het voedsel dat we dagelijks consumeren. (Nazwij jedzenie, które spożywamy codziennie.)
  • Vertel wat je eet en drinkt. (Powiedz, co jesz i pijesz.)
  • Nevenschikkende voegwoorden (en, maar, of, want) (Spójniki współrzędne (en, maar, of, want))

A1:16 Dagelijkse routines (Codzienne rutyny)

Cele nauczania

  • Praat over je dagelijkse routine. (Opowiedz o swojej codziennej rutynie.)
  • Praat over gewoontes. (Mów o nawykach.)
  • Wederkerende werkwoorden (zich wassen, zich scheren) (Czasowniki zwrotne (myć się, golić się))

A1:17 Koken (Gotowanie)

Cele nauczania

  • Basisingrediënten voor koken (Podstawowe składniki do gotowania)
  • Verplichtingen uitdrukken (Wyrażanie obowiązków)
  • Modale werkwoorden (moeten, kunnen, mogen) (Czasowniki modalne (moeten, kunnen, mogen))

A1:18 Dingen vragen (Pytanie o rzeczy)

Cele nauczania

  • Stel en beantwoord vragen. (Zadawaj i odpowiadaj na pytania.)
  • Leer de vraagwoorden. (Naucz się słów pytających.)
  • De uitspraak van ui, ou, eu, oe (Wymowa ui, ou, eu, oe)

A1:19 Prijzen en geld (Ceny i pieniądze)

Cele nauczania

  • Praat over geld, valuta's en betaalmethoden. (Porozmawiaj o pieniądzach, walutach i metodach płatności.)
  • Vraag naar en zeg de prijs in een winkel. (Zapytaj o cenę i podaj cenę w sklepie.)
  • Bijwoorden van hoeveelheid (veel, weinig, genoeg,...) (Przysłówki ilości (veel, weinig, genoeg,...))

A1:20 Boodschappen doen (Zakupy spożywcze)

Cele nauczania

  • Maak een boodschappenlijst voor dagelijkse voeding en drankjes. (Napisz listę zakupów spożywczych na codzienne jedzenie i napoje.)
  • Vraag een winkelmedewerker naar een product in de supermarkt. (Zapytaj sprzedawcę o produkt w supermarkecie.)
  • Uitspraak van 'e', 'ee' en 'e' (Wymowa 'e', 'ee' i 'e')

A1:21 In de kledingwinkel (W sklepie odzieżowym)

Cele nauczania

  • Beschrijf alledaagse kleding. (Opisz codzienną odzież.)
  • Vraag naar beschikbaarheid in een kledingwinkel. (Zapytaj o dostępność w sklepie odzieżowym.)
  • Vraag om uw maat. (Zapytaj o swój rozmiar.)
  • Persoonlijke voornaamwoorden: voorwerp (mij, jou, hem,...) (Zaimek osobowy: dopełnienie (mij, jou, hem,...))

A1:22 Lichaamsdelen (Części ciała)

Cele nauczania

  • Leer de basis lichaamsdelen kennen. (Poznaj podstawowe części ciała.)
  • Basiszinnen om uw gezondheid te beschrijven. (Podstawowe zwroty do opisu swojego zdrowia.)
  • Veel gebruikte onregelmatige werkwoorden (Często używane nieregularne czasowniki)

A1:23 Fysiek en uiterlijk (Wygląd fizyczny)

Cele nauczania

  • Beschrijf het uiterlijk van mensen (Opisz wygląd zewnętrzny ludzi)
  • Gebruik bijvoeglijke naamwoorden om mensen te beschrijven. (Używaj przymiotników do opisywania ludzi.)
  • Bijvoeglijke naamwoorden (Przymiotniki)

A1:24 Kleuren (Kolory)

Cele nauczania

  • Beschrijf de kleuren van gewone voorwerpen. (Opisz kolory powszechnych obiektów.)
  • Basis-, samengestelde en haarkleuren. (Podstawowe, złożone i włosy kolory.)
  • Het uitdrukken van voorkeuren en afkeuren (Wyrażanie preferencji i niechęci)

A1:25 Emoties en gevoelens (Emocje i uczucia)

Cele nauczania

  • Druk je basisemoties uit. (Wyrażaj swoje podstawowe emocje.)
  • Beschrijf de gevoelens van anderen. (Opisz emocje innych.)
  • Voorzetsels Om, door, aan, naar, met,... (Przyimki Om, door, aan, naar, met,...)

A1:26 Zintuigen en waarnemen (Zmysły i postrzeganie)

Cele nauczania

  • Beschrijf smaak, geur, zicht, geluid en aanraking (Opisz smak, zapach, wzrok, dźwięk i dotyk)
  • Dingen vergelijken (Porównaj rzeczy)
  • Trappen van vergelijking (Stopniowanie przymiotników)

A1:27 Vormen en figuren (Kształty i formy)

Cele nauczania

  • Beschrijf vormen en figuren. (Opisz formy i kształty.)
  • Beschrijf basisobjecten. (Opisuj podstawowe obiekty.)
  • Geef voorkeuren aan. (Wyrażać preferencje.)
  • Aanwijzende voornaamwoorden (deze, die, dit, dat) (Zaimek wskazujący (deze, die, dit, dat))

A1:28 Karakter en persoonlijkheid (Charakter i osobowość)

Cele nauczania

  • Leer het karakter van mensen te beschrijven. (Naucz się opisywać charakter ludzi.)
  • Praat over persoonlijkheden. (Porozmawiaj o osobowościach.)
  • Negatie (Negacja)

A1:29 Fysieke toestanden en sensaties (Stany fizyczne i doznania)

Cele nauczania

  • Druk uit wat je nodig hebt. (Wyrażaj, czego potrzebujesz.)
  • Vertel hoe je lichaam aanvoelt. (Opisz, jak się czujesz.)
  • Verkleinwoorden (Zdrobnienia)

A1:30 Bij de dokter (U lekarza)

Cele nauczania

  • Uitdrukken van ziekte en pijn. (Wyrazić chorobę i ból.)
  • Leg je medische toestand uit bij de dokter. (Opisz swoje dolegliwości u lekarza.)
  • Bijwoorden Anders, graag, zo, heel,... (Przysłówki Anders, graag, zo, heel,...)

A1:31 Ons huis (Nasz dom)

Cele nauczania

  • Beschrijf alle kamers en verdiepingen van een huis. (Opisz wszystkie pokoje i piętra domu.)
  • Een huur- of verkoopadvertentie van een huis begrijpen. (Zrozumieć ogłoszenie o wynajmie lub sprzedaży domu.)
  • Gebruik van 'er' en 'daar' (Użycie 'er' i 'daar')

A1:32 Meubilair (Meble)

Cele nauczania

  • Beschrijf het meubilair in je huis. (Opisz meble w swoim domu.)
  • Gebruik de plaatsbepalende voorzetsels om de locatie van meubels aan te geven. (Użyj przyimków miejsca, aby wskazać położenie mebli.)
  • Uitspraak van \"sch\", \"ch\", \"g\" (Wymowa "sch", "ch", "g")

A1:33 Servies (Zastawa stołowa)

Cele nauczania

  • Beschrijf welke tafelgerei je nodig hebt. (Opisz, jakich naczyń stołowych potrzebujesz.)
  • De tafel dekken om gasten te ontvangen. (Nakrywanie stołu na przyjęcie gości.)
  • Voorzetsels van plaats (aan, in, onder,...) (Przyimki miejsca (aan, in, onder,...))

A1:34 Huishoudelijke apparaten (Sprzęt AGD)

Cele nauczania

  • Huishoudelijke en elektrische apparaten (Sprzęt gospodarstwa domowego i elektryczny)
  • Onbepaalde voornaamworden (ieder, elk, alles, wat, wie, allemaal) (Nieokreślone zaimki (ieder, elk, alles, wat, wie, allemaal))

A1:35 Huisvesting en accommodatie (Mieszkanie i zakwaterowanie)

Cele nauczania

  • Leer de verschillende soorten accommodaties. (Poznaj różne rodzaje zakwaterowania.)
  • Neem contact op met een verhuurder of makelaar om een huis te huren. (Skontaktuj się z właścicielem lub agencją, aby wynająć dom.)
  • Zinnen verbinden met dus, omdat, want, ook (Łączenie zdań za pomocą dus, omdat, want, ook)

A1:36 In de tuin (W ogrodzie)

Cele nauczania

  • Leer de namen van gewone planten en bloemen in de tuin. (Naucz się nazw pospolitych roślin i kwiatów w ogrodzie.)
  • Beschrijf hoe je voor elke plant moet zorgen. (Opisz, jak dbać o każdą z roślin.)
  • Zijn aan het + infinitief (Tworzyć czas ciągły z "zijn" + bezokolicznik)

A1:37 Jouw huisdieren (Twoje zwierzęta)

Cele nauczania

  • Leer de basisdieren (huisdieren) (Poznaj podstawowe zwierzęta (zwierzęta domowe))
  • Beschrijf de routines van je huisdier. (Opisz rutyny swojego zwierzaka.)
  • Uitspraak van 'ij' en 'ei' (Wymowa 'ij' i 'ei')

A1:38 In de bibliotheek (W bibliotece)

Cele nauczania

  • Praat over een boek, sprookje of gedicht dat je hebt gelezen. (Opowiedz o książce, bajce lub wierszu, który przeczytałeś.)
  • Vraag naar een boek of auteur in de bibliotheek. (Zapytaj o książkę lub autora w bibliotece.)

A1:39 Dagelijkse diensten (Usługi codzienne)

Cele nauczania

  • Beschrijf de locatie van diensten op een kaart. (Opisz położenie usług na mapie.)
  • Vraag naar de openingstijden van een bepaalde dienst. (Zapytaj o godziny otwarcia danej usługi.)
  • Het voltooid deelwoord met hebben/zijn (Imiesłów dokonany z czasownikiem mieć/być)

A1:40 Eten bestellen en uit eten gaan (Zamawianie jedzenia i spożywanie posiłków poza domem)

Cele nauczania

  • Vraag naar eten van het menu. (Poproś o jedzenie z menu.)
  • Reserveer een tafel in een restaurant. (Zarezerwuj stolik w restauracji.)
  • Voltooide deelwoorden als bijvoeglijk naamwoord (Imiesłowy dokonane jako przymiotniki)

A1:41 Sport en beweging (Sport i ćwiczenia)

Cele nauczania

  • Leer de sporten (Poznaj sporty)
  • Praat over de sporten die je beoefent (Porozmawiaj o uprawianych przez siebie sportach)
  • Bijwoorden van frequentie (soms, vaak, nooit, ...) (Przysłówki częstotliwości (soms, vaak, nooit, ...))

A1:42 Hobby's beschrijven (Opisywanie zainteresowań)

Cele nauczania

  • Praat over je hobby's (Opowiedz o swoich hobby)
  • Beschrijf activiteiten die je leuk vindt (Opisz czynności, które sprawiają Ci przyjemność)
  • Bijwoorden van tijd (nu, dan, morgen...) (Przysłówki czasu (nu, dan, morgen...))

A1:43 Transport (Transport)

Cele nauczania

  • Koop een vervoerbewijs. (Kup bilet na transport.)
  • Beschrijf manieren van vervoer. (Opisz sposoby transportu.)
  • Voorzetsels van richting ( door, langs, naar, ...) (Przyimki kierunkowe (door, langs, naar, ...))

A1:44 Routebeschrijving vragen en geven (Pytanie o drogę)

Cele nauczania

  • Vraag om de weg in een stad (Zapytaj o drogę w mieście)
  • Aan een vreemde de weg wijzen (Dawanie wskazówek nieznajomemu)
  • Vraag naar het bestaan van een gebouw of dienst. (Zapytaj o istnienie budynku lub usługi.)
  • Gebiedende wijs (Tryb rozkazujący)

A1:45 Vrijdagavond uit (Piątkowy wieczór na mieście)

Cele nauczania

  • Maak plannen met je vrienden voor vrijdagavond. (Zrób plany z przyjaciółmi na piątkowy wieczór.)
  • Iemand uitnodigen voor een evenement. (Zaproś kogoś na wydarzenie.)
  • Gebruik van zullen (voorstel, belofte, waarschijnlijkheid) (Użycie zullen (propozycja, obietnica, prawdopodobieństwo))

A1:46 Muziek en kunst (Muzyka i sztuka)

Cele nauczania

  • Praat over culturele evenementen in de stad. (Porozmawiaj o wydarzeniach kulturalnych w mieście.)
  • Ga naar het museum, een expositie, een muziekstuk... (Idź do muzeum, na wystawę, koncert...)
  • Woorden met een trema (Wyrazy z kropkami)

A2:1 Vakantieplannen (Plany wakacyjne)

Cele nauczania

  • Beschrijf verschillende soorten vakanties. (Opisz różne rodzaje wakacji.)
  • Maak en beschrijf je reisroute. (Stwórz i opisz swoje plany podróży.)

A2:2 Je bagage pakken (Pakowanie bagażu)

Cele nauczania

  • Noem verschillende soorten bagage. (Wymień różne rodzaje bagażu.)
  • Beschrijf wat je hebt ingepakt en waarom. (Opisz, co spakowałeś i dlaczego.)

A2:3 Boek uw accommodatie (Zarezerwuj nocleg)

Cele nauczania

  • Boek en reserveer een kamer - per telefoon, e-mail en online. (Zarezerwuj pokój - przez telefon, e-mail i online.)
  • Begrijp hotel- en kamertypes. (Zrozum rodzaje hoteli i pokoi.)

A2:4 Op het vliegveld en in het vliegtuig. (Na lotnisku i w samolocie.)

Cele nauczania

  • Het incheckproces voor uw vlucht: op de luchthaven en online. (Proces odprawy na Twój lot: na lotnisku i online.)
  • Vraag naar informatie over vluchtschema's en terminals. (Poproś o informacje dotyczące rozkładów lotów i terminali.)
  • Door de beveiliging gaan en de veiligheidsinstructies begrijpen. (Przechodzenie przez kontrolę bezpieczeństwa i rozumienie instrukcji bezpieczeństwa.)

A2:5 Transport huren (Wynajem środków transportu)

Cele nauczania

  • Huur een auto, fiets of scooter. (Wypożycz samochód, rower lub skuter.)
  • Beheer uw autoverzekering en storting. (Zarządzaj swoim ubezpieczeniem samochodowym i depozytem.)
  • Haal en retourneer uw vervoermiddel. (Odbierz i zwróć swój środek transportu.)

A2:6 Op hotel (W hotelu)

Cele nauczania

  • In- en uitchecken bij het hotel. (Zameldowanie i wymeldowanie z hotelu.)
  • Vraag om wijzigingen of extra services tijdens uw verblijf. (Poproś o zmiany lub dodatkowe usługi podczas pobytu.)
  • Meld eventuele problemen met betrekking tot uw verblijf bij de receptie. (Zgłoś wszelkie problemy związane z pobytem w recepcji.)

A2:7 Als toerist in de stad (Jako turysta w mieście)

Cele nauczania

  • De stadskaart lezen. (Czytanie planu miasta.)
  • Informatie vragen bij het VVV-kantoor. (Pytanie o informacje w biurze turystycznym.)

A2:8 Vakantieramp? (Katastrofa podczas wakacji?)

Cele nauczania

  • Meld gestolen of verloren voorwerpen bij het politiebureau. (Zgłoś kradzież lub zgubienie przedmiotów na komisariacie policji.)
  • Hulp vragen met documenten bij de ambassade of het consulaat. (Prośba o pomoc z dokumentami w ambasadzie lub konsulacie.)
  • Bel de hulpdiensten. (Skontaktuj się z służbami ratunkowymi.)

A2:9 Papierwerk en bureaucratie (Papierologia i biurokracja)

Cele nauczania

  • Navigeren door sociale zekerheid, werkvergunningen en papierwerk. (Poruszaj się po ubezpieczeniu społecznym, pozwoleniach na pracę i dokumentacji.)
  • Ken uw verplichtingen en documentatie in het land. (Poznaj swoje obowiązki i dokumentację w kraju.)

A2:10 Heb je het nieuws gehoord? (Czy już słyszeliście te wieści?)

Cele nauczania

  • Bespreek wat je op televisie hebt gezien of op de radio hebt gehoord. (Omów, co widziałeś w telewizji lub słyszałeś w radiu.)
  • Tijduitdrukkingen voor recente gebeurtenissen. (Wyrażenia czasowe dla niedawnych wydarzeń.)

A2:11 Hulpdiensten (Służby ratunkowe)

Cele nauczania

  • Ken de namen van de hulpdiensten. (Znaj znajomość nazw służb ratunkowych.)
  • Bellen en adviseren over situaties. (Dzwonienie i doradzanie w sytuacjach.)

A2:12 Mijn tijd op school (Mój czas w szkole)

Cele nauczania

  • Leer over het onderwijssysteem van het land. (Dowiedz się o systemie edukacji w kraju.)
  • Vertel over je tijd op school en jeugdherinneringen. (Opowiedz o swoim czasie w szkole i wspomnieniach z dzieciństwa.)

A2:13 Bij de bank (W banku)

Cele nauczania

  • Een bankrekening openen. (Otwórz konto bankowe.)
  • Doe (online) aankopen. (Dokonywać zakupów (online).)
  • Ken verschillende betaalmethoden. (Poznaj różne metody płatności.)

A2:14 Universitaire opleiding (Dyplom uniwersytecki)

Cele nauczania

  • Praat over je universitaire studie of doelen. (Opowiedz o swoich studiach na uniwersytecie lub celach.)
  • Ken de woordenschat over hoger onderwijs. (Poznaj słownictwo dotyczące szkolnictwa wyższego.)
  • Leer het hoger onderwijssysteem van je nieuwe land kennen. (Poznaj system szkolnictwa wyższego w swoim nowym kraju.)

A2:15 De regering en verkiezingen (Rząd i wybory)

Cele nauczania

  • Maak kennis met de basisoverheidsinstellingen van het land. (Poznaj podstawowe instytucje rządowe kraju.)
  • Praat over verkiezingen en stemmen. (Rozmowa o wyborach i głosowaniu.)

A2:16 Naar een concert gaan (Idę na koncert)

Cele nauczania

  • Koop (online) kaarten voor een festival, concert, musical,... (Kup bilety (online) na festiwal, koncert, musical,...)
  • Praat over muziekinstrumenten en je favoriete genre. (Porozmawiaj o instrumentach muzycznych i swoim ulubionym gatunku.)

A2:17 Vrienden bezoeken (Odwiedzanie przyjaciół)

Cele nauczania

  • Nodig je vrienden thuis uit en ontvang ze. (Zapraszaj przyjaciół do domu i przyjmuj ich.)
  • Organiseer een dinerfeest, spelletjesavond of andere activiteit. (Zorganizuj kolację, wspólny wieczór gier lub inną aktywność.)

A2:18 Bezoek het platteland (Na wsi)

Cele nauczania

  • Leer de namen van de boerderijdieren. (Naucz się nazw zwierząt gospodarskich.)

A2:19 Een speciaal cadeau kopen (Zakuo specjalnego prezentu)

Cele nauczania

  • Bestel een cadeau in de winkel of online. (Zamów prezent w sklepie lub online.)
  • Onderhandel over een prijs en verpakking. (Negocjuj cenę i opakowanie.)

A2:20 Sterren kijken (Obserwacja gwiazd)

Cele nauczania

  • Veelvoorkomende hemellichamen. (Powszechne obiekty niebieskie.)
  • Druk bewondering en afkeer uit. (Wyraź podziw i obrzydzenie.)

A2:21 Familie-uitje naar de dierentuin (Rodzinna wycieczka do zoo)

Cele nauczania

  • Beschrijf verschillende landschappen en dieren. (Opisz różne krajobrazy i zwierzęta.)
  • Organiseer een familieactiviteit in een attractiepark. (Zorganizuj rodzinną aktywność w parku rozrywki.)

A2:22 Windrichtingen (Kierunki wiatru)

Cele nauczania

  • De windrichtingen. (Kierunki wiatru.)
  • De zeebeschrijving en de kaart van de planeet. (Opisując morza i mapę planety.)

A2:23 Op zondag een wandeling maken. (Idę na niedzielny spacer.)

Cele nauczania

  • Nodig vrienden en familie uit voor een wandeling of een klein ommetje. (Zaprasza znajomych i krewnych na wędrówkę lub krótki spacer.)
  • Woordenlijst over landschappen en wandelen. (Słownictwo dotyczące krajobrazów i wędrówek.)

A2:24 Persoonlijke hygiëne (Higiena osobista)

Cele nauczania

  • Praat over hygiëneproducten en -routines. (Porozmawiaj o produktach higienicznych i rutynach.)
  • Leg uit welke hygiëneproducten je in de winkel wilt. (Wyjaśnij, jakie produkty higieniczne chcesz w sklepie.)

A2:25 Hobbylessen (Lekcje związane z hobby)

Cele nauczania

  • Zoek en vind privélessen. (Wyszukiwanie i znajdowanie prywatnych zajęć.)
  • Schrijf je in bij een lokale academie van jouw interesse. (Zapisz się do lokalnej akademii zgodnej z twoimi zainteresowaniami.)

A2:26 Afhaalmaaltijden (Jedzenie na wynos)

Cele nauczania

  • Vraag om een specifiek menu. (Poproś o konkretne menu.)
  • Bestel afhaalmaaltijden. (Zamów jedzenie na wynos.)

A2:27 Gezonde voeding en gewoontes (Zdrowa żywność i nawyki)

Cele nauczania

  • Praat over je dieet en (on)gezonde gewoontes. (Porozmawiaj o swojej diecie i zdrowych lub niezdrowych nawykach.)
  • Plan je wekelijkse menu. (Zaplanuj swoje tygodniowe menu.)

A2:28 (Duurzaam) vervoer ((Zrównoważony) transport)

Cele nauczania

  • Bespreek je dagelijkse vervoer. (Opisz swój codzienny transport.)
  • Bespreek verschillende soorten transport. (Omów różne rodzaje transportu.)

A2:29 Kledingstijlen en mode (Style ubioru i moda)

Cele nauczania

  • Praat over je favoriete outfit. (Opowiedz o swoim ulubionym stroju.)
  • Beschrijf je outfit en mode. (Opisz swój strój i styl modowy.)

A2:30 Oefening en levensstijl (Ćwiczenia i styl życia)

Cele nauczania

  • Bespreek de voordelen van lichaamsbeweging en sporten. (Omów korzyści płynące z ćwiczeń fizycznych i sportu.)
  • Praat over je dagelijkse bewegingsroutines (Opowiedz o swoich codziennych ćwiczeniach)

A2:31 Bij de makelaar (U agenta nieruchomości)

Cele nauczania

  • Bespreek een advertentie voor een huis of appartement die je zojuist hebt gezien. (Omów reklamę domu lub mieszkania, którą właśnie zobaczyłeś.)
  • Bespreek de aankoop van een nieuw huis of appartement. (Omów zakup nowego domu lub mieszkania.)

A2:32 Bucketlist (Lista życzeń)

Cele nauczania

  • Praat over je bucketlist en toekomstplannen (Porozmawiaj o swojej liście rzeczy do zrobienia i planach na przyszłość)

A2:33 Gezinsplannen (Plany rodzinne)

Cele nauczania

  • Praat over plannen en ambities voor de toekomst (Rozmowa o planach i ambicjach na przyszłość)
  • Praat over je relaties en gezinsplannen (Porozmawiaj o swoich relacjach i planach rodzinnych)

A2:34 Mijn eigen bedrijf (Mój własny biznes)

Cele nauczania

  • Plannen bespreken voor het starten van een bedrijf. (Omówienie planów rozpoczęcia działalności gospodarczej.)
  • Uit welk bedrijf je zou starten als je moedig genoeg was. (Wyraź, jaki biznes byś założył, gdybyś miał wystarczająco odwagi.)

A2:35 Met pensioen gaan (Być na emeryturze)

Cele nauczania

  • Praat over activiteiten en veranderingen in levensstijl nadat je met pensioen bent gegaan. (Porozmawiaj o aktywnościach i zmianach stylu życia po przejściu na emeryturę.)
  • Praten over lopende acties in de toekomst. (Mówić o trwających działaniach w przyszłości.)

A2:36 Van postkantoor naar e-mail (Od poczty tradycyjnej do e-maila)

Cele nauczania

  • Verstuur en ontvang berichten. (Wysyłaj i odbieraj wiadomości.)
  • E-mail en internet. (Email i internet.)

A2:37 Op zoek naar een baan (Szukam pracy)

Cele nauczania

  • Maak en verstuur je cv. (Stwórz i wyślij swoje CV.)
  • Gebruik vacaturewebsites om naar een baan te zoeken. (Użyj portali pracy, aby szukać pracy.)

A2:38 Sollicitatiegesprek (Rozmowa o pracę)

Cele nauczania

  • Het voeren van een sollicitatiegesprek (Przeprowadzanie rozmowy kwalifikacyjnej)
  • Meewerkend voorwerp (Dopełnienie dalsze)

A2:39 Teamwerk (Praca w zespole)

Cele nauczania

  • Woordenschat over teams en rollen (Słownictwo dotyczące zespołów i ról)
  • Opdrachten geven met meewerkend voorwerp (Wydawanie poleceń z dopełnieniem dalszym)

A2:40 Kantoor en vergaderingen (Biuro i spotkania)

Cele nauczania

  • Leer basiswoordenschat voor debatteren (Naucz się podstawowego słownictwa debatowego)
  • Instemming en onenigheid uiten (Wyrażanie zgody i braku zgody)

A2:41 Meningen en onderhandelingen (Opinie i negocjacje)

Cele nauczania

  • Geef je mening (Wyraź swoją opinię)
  • Basiszinnen leren om standpunten te bespreken (Naucz się podstawowych zwrotów do dyskusji na temat poglądów)

A2:43 Organisatie en delegatie (Organizacja i delegowanie)

Cele nauczania

  • Woordenschat over organisatiestructuur (Słownictwo dotyczące hierarchii organizacyjnej)
  • Bevelen geven (Wydawanie poleceń)

A2:42 Thuiswerken of op kantoor? (Praca zdalna czy w biurze?)

Cele nauczania

  • Dagelijkse kantoorvocabulaire (Codzienna terminologia biurowa)
  • Woordenschat van werken op afstand (Słownictwo pracy zdalnej)