Niderlandzki A1 moduł 1: Jezelf voorstellen (Przedstawienie samego siebie)

To jest moduł szkoleniowy 1 z 6 naszego programu nauczania języka niderlandzkiego na poziomie A1. Każdy moduł zawiera od 6 do 8 rozdziałów.

Cele nauki:

  • Stel jezelf voor en vraag om informatie. (Przedstaw się i poproś o informacje.)
  • Basisvragen stellen. (Zadawanie podstawowych pytań.)
  • Basiscijfers. (Podstawowe liczby.)
  • Inleiding tot werkwoorden. (Wprowadzenie do czasowników.)

lekcje (8)

A1:1 Groeten en afscheid (Pozdrowienia i pożegnania)

Cele nauczania

  • Basisbegroetingen en afscheidsgroeten. (Podstawowe powitania i pożegnania.)
  • Een gesprek beginnen en beëindigen. (Rozpoczynanie i kończenie rozmowy.)
  • Nuttige zinnen om tijdens de les te gebruiken (om verduidelijking te vragen, om herhaling te vragen, enz.). (Przydatne zwroty do użycia podczas lekcji (prośba o wyjaśnienie, powtórzenie itp.))
  • Persoonlijke voornaamwoorden (ik, jij, hij,…) (Zaimek osobowy (ik, jij, hij,…))

A1:2 Je naam zeggen (Podawanie swojego imienia)

Cele nauczania

  • Vertel je naam en vraag naar de naam van iemand anders (Podaj swoje imię i zapytaj o imię kogoś innego)
  • Titels en manieren om mensen aan te spreken. (Meneer, mevrouw,...) (Tytuły i sposoby zwracania się do ludzi. (Pan, pani,...))
  • Stel jezelf voor (Przedstaw się)
  • Het alfabet en de uitspraak (Alfabet i wymowa)

A1:3 Waar kom je vandaan? (Skąd jesteś?)

Cele nauczania

  • Vraag iemand waar ze vandaan komen (Zapytaj kogoś, skąd jest)
  • Zeg je nationaliteit (Podaj swoją narodowość)
  • Bepaalde en onbepaalde lidwoorden (de, het, een) (Określone i nieokreślone rodzajniki (de, het, een))
  • Het zelfstandig naamwoord (enkelvoud & meervoud) (Rzeczownik (liczba pojedyncza i mnoga))

A1:4 Cijfers en tellen (Liczby i liczenie)

Cele nauczania

  • Leren tellen (Naucz się liczyć)
  • Nummers van 1-100 (Liczby od 1 do 100)
  • Hoofdtelwoorden (liczebniki główne)

A1:5 Familie (Rodzina)

Cele nauczania

  • Stel jezelf voor en vertel over je familie. (Przedstaw się i opowiedz o swojej rodzinie.)
  • Vraag iemand naar zijn of haar familie. (grootte, structuur, ... ) (Zapytaj kogoś o jego rodzinę. (wielkość, struktura,...))
  • De bezittelijke voornaamwoorden (mijn, jouw, zijn,...) (zaimki dzierżawcze (mijn, jouw, zijn,...))

A1:6 Je leeftijd zeggen (Podawanie wieku)

Cele nauczania

  • Iemand naar zijn leeftijd vragen (Pytanie o czyjś wiek)
  • Zeg hoe oud je bent en wanneer je jarig bent (Powiedz, ile masz lat i kiedy masz urodziny)
  • Vraagwoorden (hoe, hoeveel, waar, wanneer) (Zaimek pytający (hoe, hoeveel, waar, wanneer))

A1:7 Beroepen en studies (Zawody i studia)

Cele nauczania

  • Beschrijf je beroep (Opisz swój zawód)
  • Vraag naar iemands beroep (Zapytaj o czyjś zawód)
  • Praat over studies (Porozmawiaj o nauce)
  • Vraagwoorden (wie, wat, welk(e)) (Zaimek pytający (wie, wat, welk(e)))

A1:8 Adres en contactgegevens (Adres i dane kontaktowe)

Cele nauczania

  • Contactgegevens vragen en geven. (Pytanie o dane kontaktowe i ich podawanie.)
  • Geven van en vragen naar adressen. (Podawanie i pytanie o adresy.)
  • Onvoltooid tegenwoordige tijd: regelmatige werkwoorden (czas teraźniejszy prosty: czasowniki regularne)
  • Hoofdzinnen en ja/nee-vragen (zdania nadrzędne oraz pytania tak/nie)